lördag, februari 28, 2009

Tankar om melodifestivalens fjärde deltävling

Jag hade hopp om att melodifestivalens vinnare 2009 skulle dyka upp i den här deltävlingen. Det kändes ju på något vis som sista chansen. Dock infann sig besvikelsen när jag hört alla bidrag, för inte var det bättre denna vecka än någon anna vecka.
Dock hejade jag faktiskt på de två bidrag som gick vidare. De var så att säga de bästa av de sämsta.

Melodifestivalen 2009 är inget annat än ett stort fiasko och det är sorgligt att säga det, men startfältet i Andra Chansen i Norrköping är starkare än finalfältet i Globen. Ska det vara så?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller inte alls med ;) Agnes låt var väldigt skön, och Star Pilots var okej också.. Satt och poppade i S40:n på vägen tillbaka från Grisslehamn när jag jobbade ikväll =P Opera-låten var inte helt tokig den heller.

Anonym sa...

Johan Becker, Wallstones andra hälft ^^ Visst, han typ kopierade en anna låt som jag inte kan namnet på, men man måste hålla på de gamla favoriterna från Fame Factory :3