söndag, februari 15, 2009

Tankar om melodifestivalens andra deltävling

Klart högre kvalitet än förra veckan, som bara var blask. Men ändå ingen sån där topplåt som ger wowkänsla, fortfarande ingen potentiell vinnare av hela kalaset. Och fortfarande är det helt snurrigt att samma bidrag kan gå vidare både till andra och tredje chansen.

Jag hejade på HEAT och Amy Diamond.
Jag tyckte Markoolio bara var pinsam.
Jag tycker att Petra Mede ska hålla sig till att vara komiker och inte försöka kombinera det med programledarrollen för det blir överdrivet.

Jag hoppas att artisten och låten som ska representera Sverige i ESC dyker upp snart för än har jag inte sett röken av något bidrag som skulle passa..

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh jag hoppas också att det kommer någon "melodifestivalpassande låt" snart, jag hejade på lasse lindh, men ´han är inte riktigt melodifestival snubbe ;)

Anonym sa...

Ja, jag menar det! Let go.. :)