söndag, februari 15, 2009

Bowlinghelgen

I fredags spelade jag Eva-turneringen med Lotta i Högdalen. Eller ja, det var tänkt att jag skulle spela med Lotta iaf. Vi åkte ju dit tillsammans. Men sedan fick vi inte spela på samma bana, de lottade tydligen eller så var det att vi spelade i olika klasser kanske, jag vet inte. Det var trist faktiskt!
Hur som helst, jag spelade bra tyckte jag, kändes bra. Fick tyvärr ingen utdelning för det, många 9:or på fina slag.. Trist men vad gör man. Nån gång måste det väl lossna. Eller..?
Hade iaf 183 nånting i snitt (6 serier) men fanns som sagt mer att hämta.

Vidare därifrån till Örebro med Ingela (och Sofie egentligen då också men jag åkte ju i bilen med Ingela).
Vi spelade 6-distriktsmatch mot Gästrikland, Dalarna, Hälsingsland, Närke och Västmanland. Och Team Uppland var ju bäst, det var vi! Men ingen annan verkade fatta det så vi kom sist. :P Nej då men vi spelade bra faktiskt. Fick tyvärr inte alltid utdelning för det (känns det igen?), många 9:or.. Och de andra var väl bättre då helt enkelt. Jaja, det var kul att få representera sitt landskap iaf.
Skoj och skratt som vanligt med Ingela, här är lite interna grejer som uppkom under resan:
- Prästen i prosten med brösten och Östen med resten i Prostökna, Per-OLOV!
- Hörs sen då!
- Nio gafflar.
- Kasta plastfarsan.
- 12.

Idag, söndag, spelade jag mix med älsklingen. Vi spelade skitbra. Tyvärr fick vi inte alls utdelning för det, mycket 9:or på jättefina slag (va fan, NÄR SKA DET LOSSNA?!). 1707 fick vi ihop på 8 serier iaf, 1587 utan hcp. Men kunde som sagt varit mycket mer.. Vi kom 6:a på det och fick med oss ett sällskapsspel hem från prisbordet.

Nästa inlägg kommer att summera melodifestivalen från igår, missa inte det!

Inga kommentarer: