onsdag, februari 25, 2009

Läs, titta och gråt

...det gjorde Ingela, som jag fick detta mail av. Var så fint så jag bestämde mig för att lägga ut det i bloggen.
Bara låten i videon är helt underbar, och den har varit min bakgrundsmusik nu under hela kvällen när jag har suttit och lekt vid datorn.

Vilken kärlek!
En dag frågar en son sin far: *Pappa, springer du en maraton med mig?*
Pappan svarar: *ja* och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: *Pappa, springer du en till maraton med mig?*
och pappan svarar igen *ja, min son*.
En dag frågar sonen sin far: *Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?* (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Och pappan svarar igen *Ja**


Och här är videon till denna historia:

Budskapet måste ju vara "Ge ALDRIG upp"?!?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja gråter gör man ju, oj såhär tidigt på morgonen.

"Varje steg, är ett nytt, alla kan, bara man vill."

Anonym sa...

Åh, vad fint! Ja, tårarna kryper fram...

Anonym sa...

Som sagt, denna story är ORTROLIG!!! vart så himla glad och lyckligt när jag såg det! det kom en eller två tårar också... :D

Anonym sa...

Helt jävla underbart. Enormt inspirerande.