lördag, november 04, 2006

Jobbigt

Mmm det är lite jobbigt nu. Med sambon..
Igår var det stelt.
Men T kom hit och höll mig sällskap och tröstade mig lite. Han sa inte mkt, han bara fanns här, och kramade mig. Det räckte.
Vi såg Ice Age 2 också. Fick man le lite. Åt tokiga Sid. "Små mamuttar, små mamuttar, snart finns dem inte mer". *asg*
Tror T:s flickvän var mindre glad igår, men det finns inget jag kan göra åt saken. T är min vän, jag måste få luta mig mot hans axel när jag har det jobbigt.

Nu vet jag inte hur det blir men vi får väl ta en dag i taget och se vad som händer.
Jag älskar honom ju, det gör jag. Men hur länge orkar jag jobba för det här förhållandet själv, det är väl det som är frågan. Och hur länge orkar jag handskas med allt annat som är..?

Var och tände ljus på kyrkogården idag. För mormor och för Märta och för morfar Olle.
Det var en fin stund, vi bara stod där tysta och tittade på ljusen och på snöflingorna som dalade ner från himlen.

Appropå snöflingor, idag fick jag värsta jul-dillet. Julskivan snurrade i stereon och jag satt och julrimmade lite :) Sånna där allmäna rim som går till alla klappar, eftersom jag inte vet vad jag ska köpa än.
Ni kan få ett smakprov, ett riktigt jobbigt rim som jag kom på som man säkert kan driva släkt och vänner till vansinne med, eftersom det kan byggas på hur långt som helst! :D

Det är inte en yxa
och det är inte en byxa.
Det är inte en cykel
och det är inte en nyckel.
Det är inte en badboll
och inte ett parasoll.
Men det är i alla fall nåt bra.
Gissa den du, haha ha haha...




Över och ut
/Tilda

Inga kommentarer: