onsdag, november 08, 2006

Hur jag än gör...

Stämningen är inte alls bra här hemma.
All kärlek som någonsin var är som bortblåst.
Det som uttalas är sådant som är nödvändigt.
Typ man talar om att man går, var man går, när man kommer tillbaka.
Är det så det ska vara nu? Det är ju mitt eget fel i och för sig.

Hur väljer man mellan hallon och jordgubbar?
Båda är ju så himla gott!

Jag kan inte välja bort någon av dem.

Med facit i hand kanske jag borde stanna.
Stanna och kämpa. Kanske inte borde ge efter den här gången, för något som kanske ändå inte håller..
Men samtidigt så kanske jag borde ge mig och T en chans.
Och den kärlek som har legat och grott i drygt 4 år.

Hur jag än gör så kommer det att bli många tårar.
Hur jag än gör så kommer det att göra ont.
Hur jag än gör kommer jag att ge upp någonting som betyder så oerhört mycket för mig.
Hur jag än gör förlorar jag något värdefullt, som jag aldrig får igen.

Inga kommentarer: