onsdag, januari 02, 2008

Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Sitter i bilen och lyssnar på Umbrella. Det är den enda låt som går på radion. På alla kanaler. Sjunger med som om det vore den bästa låten i hela världen.
Ligger bakom en bromskloss som kör 65 på 70 väg. Kör om honom. Kör även om nästa bil, som kör 80. Möter en bil mitt i omkörningen. Jävlar. Det blir en tajt omkörning.
Runt kröken blir jag stoppad av polisen som hävdar att jag har kört för fort. Det skulle kosta dryga 4000 kr. Han frågar om jag har fått hans två varnings-sms han har skickat. De gjorde tydligen så polisen, de skickade varnings-sms om man körde för fort. Men om man inte saktade ner, då blev man stoppad. Men jag hade inte fått några sms.
Han tyckte så synd om mig som hade så lite pengar, så han sa att jag fick en ny chans. Jag fick köra tillbaka åt samma håll som jag kom ifrån för att visa att jag kunde köra laglydigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha de va en väldigt bra polis!! :D I like :P