torsdag, januari 17, 2008

Förhäxad av magi

Jaa jag fick ju boxen i julklapp, ni vet ju det ni som har läst min blogg. Ni andra vet det nu :)

Tittar på det dagligen, minst 1 avsnitt per dag. Och detta är lite pinsamt att erkänna, men det är spännande det där med magi. Har letat på internet efter magi och sånt, och har läst lite om wicca och så. Inte för att jag vill bli det själv, för det verkar vara mer av en religion, en tro. Men det är intressant. Undrar hur mycket av det där ute som existerar i det okända.

Brukar ibland se på program som handlar om spöken och medium och sånt också. Fast det är nästan lite läskigt. Men jag blir ändå fascinerad!

Lite rädd är jag också. Är väl därför jag inte börjar hålla på med sånt där. För jag är rädd för att blanda in svart magi, och att det ska komma massa onda andar hem till mig och inte vilja gå (?) därifrån sen. Och det vill jag inte!

Har till och med hört att det kan vara farligt att leka Anden i glaset, för att det är svart magi och för att man kan dra till sig väsen som man egentligen inte vill ha att göra med, om man inte kan handskas med sånt. Och Anden i glaset lekte man ju jääämt med på mellan- och högstadiet.

Även oskyldiga frågor som "Är Fredrik kär i mig?" kan locka till sig onda väsen tydligen. Iaf vad jag har hört. Jag läste iofs att sådant som Anden i glaset och oujiabräden (som är nåt liknande) inte tillhör varken svart eller vit magi. Men ändå så klassar man det oftast som svart magi.

Haha, vilket magiskt inlägg det blev. Och rätt långt :P

Har ny poll! Som handlar om just det! Rösta väldans gärna, för det är intressant att se vad andra tycker om saken :)
Så här såg det ut i förra pollen:











Alltså inga flerbarnsföräldrar som läser min blogg. Eller så "glömde" de bara att rösta.
Många som planerar att skaffa barn, myself included. Och överraskande 2 som inte vill ha barn. Undrar vad det beror på...?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ojj det blev ett magiskt inlägg! Jag röstade också nyss :P Det är läskigt det där med magi! :S

Anonym sa...

Nej det har du rätt i hehe, men om jag äter lika mycket som jag motionerar så går det ju jämt ut i princip och jag vill att det ska gå nedåt :)

anna wintour sa...

jag har en hel kategori som heter övernaturligt och spöken

Anonym sa...

ja det är lite creeepy men det är intressant :)

anni sa...

Hej Tilda!
Tack för din gulliga kommentar om min header! Eftersom jag inte hittat hit förrän nu så har jag inte "röstat" i föräldraundersökningen men jag har två killar... Nu ska jag spana lite mer på vad du skriver om !

kram / Anni