tisdag, december 26, 2006

Summering av julen :)

...som officiellt inte är slut än eftersom det är en annan dag imorrn :P

Julafton var supermysig, jag lyckades sova ända till klockan åtta *stolt* Sen var jag bara tvungen att gå upp och kolla min julstrumpa. Älsklingen hade lagt en lapp däri så jag skulle leta efter paketen (ja det var två) för dom fick inte plats i min strumpa, hehe.
Jag frågade honom varför jag fick TVÅ paket. Då sa han: Grattis på namnsdagen älskling! Hihi jag heter ju Eva :)
Så gick han upp och hämtade sin strump-klapp också. Och vi var lika misslyckade båda två. Han hade köpt ett expansionspaket till Sims 1 som jag inte spelar längre, tror det ligger och skräpar ute hos pappa. Men det ska bytas såklart. Och jag hade köpt ett cdrom-spel till honom som han redan hade, haha :P
Men han hade köpt lotter till mig också ju, det var det som var i det andra paketet. Och jag vann faktiskt totalt 75 kr på 8 lotter :D
Sen åt vi frukost och tände fjärde ljuset.
Vid elva-tiden åkte vi till kyrkogården och tände ljus för de som inte kan vara med oss här nere på jorden..
Sen åkte vi hem och jag klämde och skakade lite på paketen som låg under granen, hihi :)
Vid ett-tiden började vi käka. Och man äter ju alltid för fort så man orkar aldrig så mkt mat som man skulle vilja. Men man orkar ju en liten bit av varje iaf. Inte sillen dårå, det är äckligt :P
Sen hann man smälta maten innan Kalle Anka. Och där satt man i soffan och klappade i händerna åt de trallvänliga trudilutterna som spelades i rutan! :)
Och sen var det dags för julklappsöppning! :D
Och ja vad ska man säga? Många klappar, många rim :)
Jag räknar upp några grejer som jag fick:

Singstar (av Micke)
Presentkort på spärrklot *wee*
Strumpor (vissa snyggare än andra...)
Trosor
Pengar
Nyutgåvan av Monopol
Två filmer
Sängkläder
Kudde
mm.

Ja sen satt man och lekte med julklapparna ett tag :)
Sen var det lutfisk. Fast Micke och jag åt ingen fick, vi åt skinkmackor, hehe :P
Och då skulle det sjungas snapsvisor helt plötsligt. Favoriten blev Fader Abraham, som inte ens är nån snapsvisa, men som blev jävligt rolig, hahahah!
Efter mycket skratt och skoj åkte vi hem och jag somnade som en sten.

Vaknade nästa dag, lite julångest för det var ju så himla långt till julafton!
Men tur då att det skulle bli en sån händelserik dag!
Först kom mina bröder och sötisarna Emilia och Vilma *myyys* Och Faster Matilda fick paket, jajamen det fick hon! :) Och dom med!
Det var mysigt, vi fikade lite här och så :) Men stackars lilla Vilma var så trötter så ingenting var roligt, hon grinade åt allt. Och så helt plötsligt så skrattade hon i två sekunder, sen kom tårarna igen. Så söööt, tösen :)


Sen var det dags att bege sig till Edsbro. Och vi kom dit precis till kl tre och där var det fullt hus.
Alla syskonen med respektive och tre små barn och en mormor och Janne och Lena och en hund :D
Och vi åt och drack och sen sjönk man tillbaka i soffan, helt mätt.
Och vilket BERG av julklappar det var då! Shit pommes alltså, det var helt sjukt mkt paket!!
Och dom delades ut till sist, av tomte Malin :) Jag fick en skitmysig tröja, och så fick vi exklusiv pasta, tandborstmuggar och tvålkopp och Micke fick också en tröja och så fick han strumpor och en nyckelring med glasögonputsare på, hehe :P
Efter ytterligare lite socialt umgänge åkte vi trötta hem och nu sitter vi här :)

God fortsättning och Gott Slut på er! :)

Inga kommentarer: