söndag, december 03, 2006

Fredagspub!

Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller...

Oh herrejävlar vad kul jag hade igår!!!

Crille kom vid strax efter fem, då mötte jag honom på stationen och så gick vi till systemet.
Sen gick vi hem som två A-lagare med varsin systemkasse, hehe.
Hem och steka pannkakor, och medan jag gjorde det sabbade Crille min dator *arg*
Men det var i all välmening, och nåt som inte brukar gå snett gjorde det och istället för att ta bort skadliga filer och annat skräp så tog han bort hälften av.. allt. Hehe, men Micke ska hjälpa mig att fixa för det går!
Sen kollade vi lite på Nile City medan vi åt. "Vad ska barnen i Rinkeby med en jacuzzi till?"
Sen kom typ Madde lagom till vi hade ätit färdigt, tajmat och klart.
Då spelade vi ölspelet, och därefter gick det bara utför, hehe :P
Vi garvade åt det mesta. Det var kanelbullar och ingefära och pistagenötter och brakfjärtar. Det var också analsex med Bill Clinton och skitungar, för att inte tala om MARABOU Mentol cigaretter och håruppsättningar. Sedan råkade jag vid två tillfället garva så mycket så att jag sprutade cider över hela bordet, och bara det gjorde ju att jag skrattade ännu mer. Jag vek mig fan dubbel! X-D
Och mitt i allt lyckades vi se finalen i Idol också, Crille svor som fan när snygg-Erik inte vann :P
Sen sjöng vi lite också, jag och Crille sjöng gospel i vanlig ordning, och Madde sjöng Bamsesången. Och så sjöng vi lite för att hedra snygg-Erik för bra prestation.
"I wanna laaaaaaay down in a bed of roseeeees".
Sen kom sambon hem. Oooops. Han såg inte så glad ut. Han kunde väl ha mötts av en vackrare syn kanske :P Men jag trodde han skulle höra av sig innan han kom hem så vi han smita iväg ut innan liksom. Men nej då. Men vi åkte då precis när han kom, så han behövde bara stå ut i ett par minuter. Tror inte han hade pallat mer, hehe.
Sen bar det av till Trädgårn. Och jag investerade i en jävligt dyr drink som tog slut jävligt fort! Kanske berodde på att jag råkade spilla ut nästan hela på golvet, haha. Sen satt jag där och garvade åt att det plaskade så nere vid fötterna. Det blev en cider istället sen, det var billigare. Behövde inte ha mer i kroppen efter det, räckte så gott.
Vi ringde till Anders också mitt i allt. Och sen tror jag att jag pratade om en hel del igår som kanske borde ha hållits tyst om. Men så kan det gå..
Vid ett-tiden stängde dem så då tyckte vi att det var dags att åka hem. Madde var lite oroliga för att vi skulle kräkas i hennes fina bil, men vi var skötsamma :P
Sen skjutsade Madde hem mig också och jag gjorde vad jag kunde för att inte väcka Micke när jag kom hem. Hade lite svårt med balansen dock, men jag tyckte det gick riktigt bra :)

Och så vaknade man imorse och kände: oj vad kul jag hade igår, men idag blir det inte lika kul. Mådde så jävla illa! Drack ett glas vatten gjorde jag, och gick på toa. Höll på ramla framstupa in i duschen när jag reste mig från toan.
Sen la jag mig i soffan och tittade på tv. Och så ringde mamma och undrade när jag skulle komma dit och baka. Och oj vad jag inte kände för att överhuvudtaget röra mig en meter under hela dagen. Men jag hade ju lovat att det skulle bli pepparkakor så det var bara att klä på sig och försöka se frisk ut.
Så jag har bakat pepparkakor hela dagen med en fruktansvärd baksmälla, men det har väl gått rätt okej ändå.
Micke frågade mig idag när han kom hem om det var värt det. Och det var SÅÅÅ värt det!!
Kanske inget man vill göra varje fredag, men någon enstaka gång, absolut!

Och tack mina underbara vänner för allt skratt och skoj vi hade igår!
Och tack för hjälpen att glömma Honom för en stund.
Jag tänkte skicka ett meddelande i bilen på vägen hem bara för att jag råkade få syn på fullmånen, men Madde sa: nej det låter du bli. Och då gjorde jag det.
Och idag har jag mått alldeles för dåligt för att tänka på honom.
Och imorrn ska jag till Anders, då slipper jag förmodligen tänka på honom då också.

Nej nu ska jag löka i soffan ett tag innan jag går och lägger mig.
Tack och hej, leverpastej!

Inga kommentarer: