söndag, december 17, 2006

Hajen Cup 2006

Jaha så var man tillbaka i Norrtälje efter en intensiv helg i Norrköping.
Nu ska jag försöka berätta hela historien.
Vi åkte dit i fredags, jag och familjen. På vägen stannade vi till på Sille krog och tog en burgare. Dom hade nattöppet stod det. Till klockan nio på kvällen, hahaha.
När vi kom till Norrköping åkte vi direkt till hallen för vi tänkte att Monica och dom var säkert där. Det var de enda vi visste som skulle åka på fredagen också, alla andra skulle åka på lördagen. Men när vi kom till hallen var inte Monica där, och inga andra som vi kände heller för den delen.

Så vi åkte till hotellet. Men där var det inga heller. Och inte var det öppet heller, så vi ringde i porttelefonen, och så fick vi komma upp till receptionen.
Det visade sig att Monica inte hade fattat att vi skulle åka på fredagen redan, det hade blivit nåt missförstånd. Så vi var bokade först från lördagen, alltså en natt bara.
Men vi lyckades få ett rum iaf. Och vi hade extrem tur, för hotellet stängde dessutom helt typ 5 minuter efter vi kom dit, och då hade ingen personal funnits kvar heller och då hade det blivit jobbigt.
Vi gick ner på puben i närheten av hotellet och firade med en öl. Eller, jag tog en cider.
Sen kom vi i säng, något trötta.
Så var det upp på lördag morgon och äta frukost och sedan göra stan. Först hittade vi inte ens centrum, men sen gjorde vi det. Då blev det lite julklappar handlade, det var bra.
Sen drog vi iväg till bowlinghallen och DÅ var Monica där :P
Jag slängde i mig en snitzel, sen var det att byta om för nu skulle det ju spelas bowling.
Fast vår start var försenad och då blev man smått irriterad men det gick ändå.
Jag skulle spela med Jensa.
Jag kan väl säga att jag är hyfsat nöjd med mitt spel, jag höll en jämn låg nivå :P Nämen det kändes bra, bara det att jag inte fick med mig käglorna. Det + massa onödiga spärrmissar blir inte så höga poäng. Iofs har jag insett för länge sedan att jag aldrig kommer att få uppleva känslan av att gå till final i Hajen Cup och jag kommer aldrig att få skaka hand med John Pohlman :P Men men, sånt får man leva med.
Anyway, Jensa gick på som ett ånglok, han hade långt över 700 på tre serier så han var liksom stenklar för final.
Vidare till final var också Jocke, Sofie, Emelie,
Johan och Mathias.
Efter kvalet åkte vi tillbaka till hotellet så jag fick duscha, sen gick vi ut och käkade på en italiensk restaurang. Maten var god, men jädrar i min låda vad vi fick vänta på maten. Tror vi väntade i 1,5 timme. Då var jag måttligt glad för hela kvällen hade liksom gått till spillo kändes det som.
Men Amina och jag bestämde oss att åka tillbaka till bowlinghallen iaf sen fast det var så sent på kvällen, för där var liksom alla och det kändes ju värdelöst att sitta och häcka på hotellet liksom. Så vi tog en taxi för vi ville inte flyta bilen när vi väl hade fått parkering. Och där spelade vi lite biljard med grabbarna grus som bara fuskade, men det var ju skoj, hehe :P
Sen fick vi lift till hotellet med Baste. Det var prat om att spela kort när vi kom tillbaka men Baste började flumma lite så vi bestämde oss för att skita i det. Det blev sängen och man somnade gott.
Sen upp igen på söndagen. Och då fick man höra värsta grejen. Berra och Kennys klot hade blivit stulna ur Pelles bil. Shit liksom. Men för att göra en lång historia kort så återfanns kloten i helt skick nere vid ån.
Liksom vem fan stjäl bowlingklot? Speciellt när det finns cd-spelare och annat värdefullt i bilen. Jaja, är man knäpp så är man. Tur dom var hela och så iaf.
Sen åkte vi till hallen och kollade på finalen. Och för att göra en lång historia kort där med så vann Jensa hela skiten! Japp, i år tog han hem det! Förra året kom han tvåa totalt men i år tog han hem rubbet! Fan vad skönt, han var värd det! Man är ju stolt Ankaret-medlem nu, hehe :D
Och jag fick ju dessutom äran att spela med honom i kvalet
Så GRATTIS KUNG JESUS! :D
Sen åkte vi hem till Norrtan och vi skulle käka pizza för alla var för trötta för att tänka på att laga mat. Så jag ringde ett nummer jag kom ihåg gick till pizzerian. Men jag visste inte riktigt vilken pizzeria jag hade ringt till så vi åkte till fel först, hahaha! Vi hittade inte pizzorna! *asg*
Men till slut gjorde vi det och då åkte vi hem och åt! Och då fick jag krama och pussa på älsklingen som jag inte hade träffat under hela helgen också! *myyys*

Japp och nu sitter man här igen. Och direkt när man kom innanför dörren kom alla tankarna tillbaka. Har faktiskt inte tänkt nåt på det under hela helgen, har varit sååå skönt att slippa det! Men direkt när man kom hem så PANG sa det så var man tillbaka i det träsket. Jaja, nåt man får leva med, som allt annat. Det kanske löser sig nån gång.

Nu hade jag inget mer att tillägga!

_____________________

Bild 1: Jag i kvalet
Bild 2: Me in "action"...
Bild 3: Jag och Kung Jesus ;)
_______________________

Inga kommentarer: