måndag, mars 24, 2008

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Ydh.

I den grekiska bloggsfären pågår just nu en lek. Det är ett spel som jag gärna vill spridda i den svenska bloggsfären.

Spelets regler lyder följande:
Ta boken som är närmast dig.
Gå till sidan 123 (saknas denna sida ta boken som är näst närmast dig)
Räkna fem meningar (en mening = från punkt till punkt)
Skriv i din blogg följande tre meningar, alltså den sjätte den sjunde och den åttonde meningen (på sidan 123)
Källan ska också anges!

Jaa min närmsta bok är ju oerhört spännande. Not! Och sidan 123 saknas definitivt inte, boken är dryga 600 sidor så.. Använder denna i skolan.
Kontrasternas spel
En svensk mentalitets- och pedagogikhistoria.
Per Johan Ödman

Här är mina meningar:

1. En bild framträder av människor som inte ansåg det nödvändigt att lägga band på sina lustar och begär och inte heller tyckte det var nödvändigt att hymla med dem.

2. Protokollen visar att dryckensapen försiggick under tämligen öppna former.

3. Den verkar ha varit tämligen utbredd, vardag som helg.

Om du inte har nåt bättre för dig så kan du ju alltid anta utmaningen. Perfekt vid bloggtorka, för då har man helt plötsligt skapat sig ett inlägg till :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha :) Den där boken var ju värsta öös, jämfört med min. Men kanske inte så väldans kul ändå!

Jag vill också ha Tonårsprylar, och Fritid! Det verkar skoj. Jag heter Ydeh1 på sims.se, läser oftast bara forumen när jag är inne :P