söndag, mars 16, 2008

Melodifestivalfinal i Globen 2008

Det hela började med att jag snudd på höll på att missa bussen. Glömde nämligen busskortet hemma i hall hast, så med 3 minuter kvar till avgång rusade jag in på Pressbyrån och bad en tyst bön om att det inte skulle vara kö. Och Gud hör bön, jag var ensam i butiken, kunde köpa min bussremsa och hoppa på bussen 1,5 minut innan den rullade iväg från Norrtälje busstation.

I Gustavslund hoppar Madde på och vi börjar ju skratta med en gång såklart. Åt vad minns jag inte, men vi garvar alltid när vi träffas! :D Men jag tror det var någon gång under bussresan som vi började skratta åt Sibel och hur hon pratar. Detta resulterade i att vi resten av kvällen bröt på en dåligt dubbad skånska. Folk runt omkring måste ha undrat, haha.

Bussen stannade och vi fortsatte vår resa med tunnelbana.
Vi kom fram till Globen och där stod gubbar och tanter, kvinnor och män och sålde biljetter i sista sekunden. ”Tickets, tickets!” Hehe, lite lustigt.
Vi gick runt nästan hel Globen innan vi hittade vår ingång. Stod och tramsade och garvade i kön också. Jaa, mycket skratt denna dag. Underbart att få skratta! :D

Biljetterna fungerade och så var vi inne. Först gick vi och spanade efter våra platser och sedan gick vi till garderoben och lämnade jackorna. Efter det begav vi oss till där de sände live från Sveriges Radio P4. Och där jagade vi lite autografer för man fick gratis autografblock och penna från SR. Den första vi fick var Henrik Ohlsson. Ha, se på den. Vet man ju knappt vem det är :P Hahaha! Men i brist på annat tar man vad man får. Vi tog också Björn Kjellmans, Richard Herreys (som jag iofs hade sedan innan men ändå) och Annika Jankells. Och Helene fick en autograf också, hahaha! Orkar inte utveckla det nå mer, Madde har säkert skrivit om det i sin blogg.

Just ja, jag köpte en T-shirt också, och Madde köpte.. inte bling bling utan blink blink. Saker som blinkade och lyste. Men jag hade (tydligen) inga pengar på kortet, så fick låna av Madde. Har stoooor skuld till henne nu :P
Anyway, sedan drog spektaklet slutligen igång. Och vi skrek och klappade och sjöng som tokar. Vid två tillfällen vilade vi lite, och det var under Sibels låt och under Sannas låt. Annars var det go hela vägen :D Så jäkla kul! Och vi klappade och skrek lika mycket åt Björn Gustavsson såklart! :D Och inte minst under röstningen, för det var så grymt spännande ju. Men rätt låt vann slutligen, tur var väl det! :D
När vi kom ut från Globen ringde vi först till Crille och sjöng och pratade och garvade. Sedan ringde jag till Tias också men han ville inte svara så jag sjöng lite på hans telesvar, haha!

På vägen hem garvade lite till. I tunnelbanan. På bussen slutade vi med det, för då var vi för trötta. Dessutom hamnade vi mitt i ett gäng fulla fjortiskillar, varav en som var våldsam så det blev nästan otäckt ett tag..
När vi gick av bussen i Norrtälje tog vi ton och sjöng vinnarlåten så det ekade mellan husväggarna. Sedan var Madde tvungen att gå på toa för hon var så kissnödig, haha. Efter det skjutsade hon hem mig och jag somnade ganska knall och fall.

Tack för en himla rolig dag min sötis-Madde! :D Du är sååå guld gumman! Jag älskar dig! (L)

OBS! Säkert saker jag har missat så jag hänvisar till Maddes blogg, där ni kan läsa hennes version av gårdagens event!

1 kommentar:

Anonym sa...

ååå väldigt bra beskrivning av kvällen! :D Vi kom ihåg lite olika saker men kul var ett ord som vi använde mycket i alla fall! :D haha! :D Tack själv gumman! Älskar dig mee! (L)