lördag, mars 29, 2008

Åland igår

Ja, nu ska jag skriva lite kort om det.
Blev hämtad strax före halv nio. Rätt trött då. Men sov inget i bilen på väg till båten, för jag hade "nån" bredvid mig som pratade oavbrutet. Hihi, fast hon är så söt så man kan inte annat än le ^^
På båten ritade vi diddlar och spelade kort. Och fotade. Bilderna finns här.
Spelade inte bort några pengar på vägen dit, sparade mig till hemresan.

Kom till Åland, spelade 8 serier. Det är rätt tungt, men jag spelade rätt okej i 7 serier. Den 8:e var bara så katastrofalt dålig. Så trist att avsluta så.
Det var inte direkt nån som kanonlyckades med spelet, det var lite trist faktiskt. Men så kan det va.

På vägen hem på båten spelade jag bort 120 kr på enarmad bandit, och 4 kr i "enkronorsmaskinen". Det var kul då, men i efterhand är det ju inte så kul när man tänker på hur mycket man har spelat bort. Det är njutånger!

På vägen hem från båten sov jag inget heller. Då var det allsång i bilen - melodifestivallåtarna. Lillan i fram tog ton och så hängde vi andra på.

Ja, det var dagen på Åland det.
Och jag har kommit på att Ålandsresan en gång om året är lite av Hajen Cup i lightversion. Ett gäng ungdomar (och Totte) som åker dit i sällskap, spelar 8 serier och åker hem. Trevligt trevligt :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha... vart påLand och ingenting sagt... ja ja, kanske nästa gång då.