lördag, mars 08, 2008

Tankar om vänskap

Tänkte vara lite djup så här i sena kvällstimmen.

Vad är vänskap egentligen?
Somliga kanske skulle säga att tillit, ärlighet och omtanke krävs för att det ska kallas vänskap. Och det känns ju rätt basic. Jag hävdar också att detta måste finnas.
Men det ska vara något annat också.. Jag menar, något som utmärker en viss vänskap.
Vänskaper kan se så olika ut. Jag tror jag har distinkta drag på alla mina vänskaper. Någon jag kan skratta med, någon jag kan tala med allt om, någon jag kan flirta oskyldigt med..
Man kanske kanske kan kalla det en hemlig ingrediens, den där sista kryddan som på något sätter pricken över i:t.

Sedan finns det vissa som man skulle vilja vara närmre, några som jag kanske inte ens delar de klassiska känslorna med. Eller vissa som man kanske är nära men vill vara lite längre ifrån, några som man delar lite för mycket med.

Vad är vänskap för dig?

Inga kommentarer: