tisdag, mars 11, 2008

Östergötlandstouren igår

Dubbelt borta, först mot Zorita i Linköping.
Där åkte vi på pumpen med 14-6, det stod 13-2 efter 3 serier. Så bra var vi.
Fy fan alltså. Vi spelade sååå dåligt. Som både coachen och publiken (läs Staffan) sa, vi hade inte klivit ur bilarna än, förrän nånstans i mitten på tredje serien. Och då var det ju för sent.
Det som är mest tråkigt är egentligen att de inte spelade nån bra bowling. Vi försöker ju ändå spela, även om vi gör det i halvvaket tillstånd. Nej usch, det var hemskt.

Sedan vidare mot Norrköping och BK Eva. Då var jag iaf lite taggad för jag vet att Vilbergen är en rolig hall att spela i.
Men lustigt nog var det samma sak där. Det var klart efter 3 serier, då stod det 11-4. Trots att vi spelade bra, för det gjorde vi. Kändes dessutom riktigt bra tekniskt, för min egen del alltså!
Men slutresultatet skrevs till 13-7 och vi åkte hem med två förluster...

...och en kjol mindre. Glömde min kjol i Linköping :'(
Fick spela i ett par extrabyxor som Nettan hade, i Norrköping. Iofs, var ju inget fel på dem, fanns ju 782 poäng i dem. Kashing! :D Hehe..
Nej men fan alltså. La en förmögenhet på den kjolen och nu är det ytterst tveksamt om jag får tillbaks den. Så jävla trist! Var så ledsen när jag kom hem igår.
Men Staffan skulle åka dit idag (undrar om han har gjort det?) och kolla om de hade hittat den. Ringde ju igår men då hade de inte hittat den.

Och appropå Staffan, han var och tittade både i Linköping och i Norrköping. Jättekul att du kom, blev så glad! Och man behöver ju all support man kan få när man är bortalag!
Och i Norrköping blev jag glatt överraskad för då dök Tias upp fast han hade sagt att han förmodligen inte kunde komma. Oh så glad jag blev!
Tack pojkar för supporten, det värmde i hjärtat! Det var det bästa under hela dagen, plus att jag var omgiven av härlig dialekt såklart! :)


Tack och adjö
korv med bröd.

Inga kommentarer: