söndag, december 30, 2007

Tankar om mitt framtida yrke

Jag är duktig, jag sitter och pluggar! :D
That's right, PLUGGAR! På lovet!

Stackars patetiska brud, tänker ni. Jaa, maybe. Men jag kom på att jag var tvungen att skriva rapporten om min praktik.

Och ju längre jag skriver, ju mer anti blir jag alla moderna undervisningstekniker som de presenterar på Lärarhögskolan. Det ska bara vara nytt och nytt och nytt. Vad är det som säger att det gamla inte funkar? Ingenting!
Det känns som att det bara ska vara nytt för att.. Ja, no reason liksom, bara för att.
Men jag ratar den moderna skolan nu i min text. För jag har sett att den gamla tekniken fungerar. Alldeles utmärkt. Varför ändra på en vinnande strategi?

Förresten, jag vill inte bli lärare längre. Jag vill bli fotograf. Varför ska den utbildningen ligga i Göteborg?

Care to move with me darling?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du säger att du inte vill bli lärare längre.. hur ska du göra? du ska väl inte fortsätta då på Lärarhögskolan om det inte är något för dig? :S