torsdag, december 27, 2007

Så här var min juldag:

Vaknade vid halv elva. Hur skönt som helst att sova ut!
Satt och tittade på Förhäxad hela förmiddagen i princip. Mamma var ner en sväng och hämtade lite sill och annan mat som vi inte ville ha kvar.
Sedan vid tvåtiden åkte jag iväg till Edsbro, med svärföräldrarnas bil *scary*
Men det gick bra, med undantaget att jag satt och sov lite. Eller alltså, jag sov inte bokstavligen. Men ni vet så där när man gör nånting utan att knappt vara medveten om det, man är i halvdvala. Så var jag när jag körde. För innan jag visste ordet av hade jag hamnat i Älmsta. Och då "vaknade" jag till. Och tänkte att fortsätter jag här så kommer jag snart ha åkt ombord på Ålandsbåten. Så det var bara att vända och köra tillbaks. Haha, snacka om borta :P

Så kom jag fram och där var alla syskonen, utom Malin och Micke dårå, men Malin kom strax efter mig och Micke kom ju när han slutat jobba.
God julmat åt vi, och grabbarna skålade och sjöng, haha. Standard.
Efter maten började barnen bli otåliga och vi började med klapparna innan fikat till och med. Malin var tomte.
Sedan tror jag fikat var men jag vet inte. Det togs för givet att jag inte drack kaffe och jag orkade inte säga till för jag var ju inte direkt sugen. Det är jag ju aldrig, jag har ju bara lärt mig att dricka i sociala sammanhang.

Vi var väl hemma sedan vid nio-tiden tror jag. Då fortsatte vi att kolla på Förhäxad. Kul att Micke tycker det är roligt också! :D
___________________________________________

Reflektioner:
Det var kul att träffa alla, och det var härlig stämning som vanligt.
Det som kanske inte kändes som vanligt var väl dels att Malin och Lars inte längre var tillsammans (men Lars var där ändå) och dels att jag redan hade upplvet lite av denna speciella stämning med mycket folk och lite halvrörigt, redan på julafton. Vilket jag inte brukar i vanliga fall, vilket gör att jag uppskattar den lite mer på juldagen, för då hör den till.
Men annars var det som tidigare år! :)

Inga kommentarer: