fredag, december 14, 2007

Pajas pajade..

..blomman.

Jag hade köpt en blomma till min handledare, sista dagen på praktiken imorrn. En söt liten porslinstomte som var som en kruka och så en söt liten blomma där i.
Stod i en Interflorapåse. Katten, nyfiken som han är, måste titta ner i påsen. Och det måste han göra genom att sticka huvudet genom handtaget. Och sen kommer han på att han sitter fast och då är det obehagligt så då skenar han iväg med påsen hängdes rung halsen och porslinet far åt pipan.

Nu har tomten bara fötterna kvar.. Resten är i spillror.

Tur att Micke var här och påminde mig om att vi fortfarande hann upp till Flygis och köpa en ny blomma. För jag var alldeles ledsen och uppriven. Hur illa ser det inte ut att komma utan nånting sista dagen så där? Nej det ska man ha med sig. Dessutom vill jag det, för jag trivs så bra där och jag vill visa min tacksamhet.
Nu får hon en vacker julkorg isället med blommor och grejer i. Fin iofs, men synd på tomten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blev ju bra ändå, Eva blir säkert jättenöjd!! :)