torsdag, december 13, 2007

Sällan har ögat skådat något så vackert

Imorse när jag åkte till jobbet (praktiken) satte jag på farthållaren och sedan satt jag bara och njöt. Det var så vackert!

Himlen var rosa, lila, blå och gul i en härlig kombination av färger. Det såg ut som att en känd konstnär hade lekt med paletten och målat hela himlen i de vackraste färgerna han kunde hitta. Det var som en glänsade pastelltavla. Och runt omkring gnistrade frosten, på träd, i backar och diken, på vägen. Det var underbart vackert.

Då slog det mig också att jag aldrig skulle vilja vara blind. Tänk att missa allt det där vackra vi ser omkring oss varje dag, som vi nog tar för givet. Tänk på det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det fint på vägen hem till mig? ;P ahaha! Jaa det borde man verkligen tänka på! :)