tisdag, december 11, 2007

2007 års Hajen Cup i Norrköping

Nu kommer det lovade inlägget om helgen som varit.

Fredag:
Sjuk, hemma från praktiken.. Drar iväg vid halv fem. Mot Norrköping! *iiiih*
På radion säger de att det är risk för nederbörd. På SMHI:s wappsida heter det: Inget regn.
Det regnade konstant hela vägen till Norrköping...
Stannar på Frasses och äter en torr snitzel. Den var verkligen torr. Jättetorr.
Är bra i tid till själva Norrköping. Riktigt bra! Men nähä, kör vilse inne i Norrköping. Irrar runt ett bra tag innan vi ringer och frågar hotellet om hjälp.
Receptionisten säger: När ni kommer till en rondell, sväng höger och sen höger igen.
Vi kom aldrig till någon rondell. Vi svängde vänster och sen vänster igen. Och vips så var vi framme. 5 min innan receptionen stände. Puh.

Lördag:
Ställer klockan på 8 för att komma tidigt och kunna göra centrum. Vaknar halv sju, pigg som en mört. Eller, fortfarande sjuk, men för pigg för att kunna sova. Åt av den goda hotellfrukosten och kommer till centrum redan 09,20. Allt utom ICA öppnar kl 10,00. Så vi handlar på ICA helt enkelt, i väntan på att resten av stan ska vakna till liv. Vi garvade lite också, åt olika saker. Men inget jag tänker gå in på nu. Det går liksom inte att beskriva i efterhand, det måste upplevas.
Sen öppnar affärerna. YES! Börjar på Cubus (vill ha Cubus i Norrtälje också!!!) och mamma shoppar loss som aldrig förr. Jag råkar få en tröja också :)
Sen drar vi vidare genom centrum och samlar på oss fler kassar.
Största besvikelsen: Klippet. Där handlade vi massa massa julklappar förra året, billigt och bra. Men nu var de mitt i en flytt så nu fanns det typ inga grejer där. Lyckades hitta en fin ljusstake men det var allt. Det var trist.
Åt en god lasagne till lunch. Sen en kortis tillbaks till hotellrummet för att dopa mig med alvedon och näsdroppar och sen bar det av till hallen. De andra var där och man fick medalj för deltagande. De firade 25-årsjubileum, därav medaljen.
14,20 nånting, lite försenade, drog spelet igång. Gick bra de 6 första serierna. 1199 rent efter 6 serier. Sen segade sig människorna framför oss och vi fick vänta. Då tappade man tempo och avslutade på typ 150 och 160 nåt. Men man får vara nöjd för jag var ju trots allt sjuk. Och jag slog ju pers på både 6 serier (1199) och 8 serier (1503). Tog mig till final (sista finalplatsen) vilket jag aldrig gjort förut i Hajen, det var askul :D
Åt italienskt på kvällen och sen slötittade jag på tv för att ladda inför söndagens final.
Blev ingen bridge med Tias under kvällen, men han kom och tittade på mig när jag spelade. Tack vännen, det betyder mycket! (F)

Söndag:
Klockan ringde 06,00. Packade, åt frukost och stack till hallen. Kom ihåg näsdroppar men glömde alvedonen. Sablar!
Fick iaf en fläta av en nyvaken Emelie - den obligatoriska vinnarflätan. Har inte spelat utan på ett bra tag och det har gått så bra med flätan så jag vågar inte spela utan :P
Fick möta en vänsterslägga med tvåhandsfattning som gjorde 690 nåt på sina tre serier. Så efter det var det färdigspelat för min del. Men det gjorde inte så mkt.
Kom på 15:e plats totalt i min klass. Fick skaka hand med John Pohlman (glömde fråga om det där med "risk" för nederbörd) och hämtade hem 2 disneyfilmer från prisbordet.
Tias kom och tittade även på söndagen, men då hade ju jag för länge sedan spelat färdigt. Vi satt mest och småpratade då, om bowling och så. :)

Väl hemma i Norrtälje slank det ner en pizza, sen iväg att spela Luciaskotten (en mixtävling) med sambon. Fy fan vad vi sög älskling! Vi spelade dåligt rätt igenom. Kom på typ 28 plats av 36 eller nåt. Den här gången kan vi inte ens skylla på att vi har lite i hcp (13) för vi var inte förtjänta av en högre placering.
Emelie tog glasen från prisbordet som jag ville ha, och gav dem till mig! Gulle dig! *kramar*
Sen hem och mysa i nya sofforna och slötitta på dumburken. Sen somnade jag gott i min egen säng, i älsklingens trygga famn.

Finns det nå mer att tillägga tro?
Ja en sak. Min bowlingklubb rockar!
Ankaret fick till och med en extra applåd av alla som var i bowlinghallen under söndagen. Varför det kanske ni undrar. Jo:

- I lagtävlingen tog Ankaret en trippel (kom 1:a, 2:a och 3:a)
- Inte mindre än hälften av Ankarets 14 spelare som ställde upp gick till final. (7 alltså, med mig själv inkluderad :D)
- För att vi är allmänt bäst :P En av våra, Johan, vann ju sin klass och kom 3:a i hela cupen. R-E-S-P-E-C-T!

Det var allt för mig. Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som om du har haft en väldigt trevlig helg i alla fall!! :) och kul att det gick så bra för alla! :)