måndag, januari 26, 2009

Plåtning med Hanna och Frida

Plåtningen idag var kul, speciellt när jag fick chansen att arbeta både med modell och makeupartist! :D Men tyvärr var det lite svårt.. Vi hade tänkt vara ute och fota för det var ju punktema. Hade tänkt vara i hamnen där det är mycket betong och bråte, perfekt miljö. Men det var ju så pissigt väder så vi struntade i det. Vi hittade en schysst miljö i en källare men ljuset var ju inte det bästa. Fick köra på svinhögt ISO vilket gjorde att varenda bild blev brusig och det visste jag ju att det skulle bli så men vad skulle vi göra? Hellre det än den inbyggda blixten. Försökte bygga mig en liten bouncer här imorse med hjälp av kartong och nylonstrumpor men jag lyckades inge vidare.
Bara att spara massa pengar nu så jag kan köpa mig en extern blixt till kameran som jag kan ha med mig ut och så. Vet bara inte vad jag ska skära ner på istället, lever ju redan så fattigt. Men men, nån gång blir det.

Appropå pengar så tipsade rara Lotta mig om ett jobb idag som hon tyckte jag skulle söka. Så jag drog iväg en ansökan på en gång. Hoppas de hör av sig, vore ju roligt! :D

Nu ska jag fortsätta redigera bilderna på Hanna.

Inga kommentarer: