onsdag, januari 14, 2009

Nått min topp?

Nu fick jag mitt svar på när jag spelade riktigt bra sist. I maj, i Enköping, då jag slog 4 nya personliga rekord. Och trots att jag spelade min livs bowling så räckte det inte till final. Så är det ofta för mig har jag upptäckt. De få gånger jag spelar bra så räcker det iaf inte till nånting. Senast nu i DM. Spelade riktigt bra faktiskt, med tanke på min nuvarande form. En andraplats såklart, för om man ska vinna måste man vara riktigt bra.
Och jag har suttit nu efter träningen och försökt analysera varför det känns så jävla tungt och motigt just nu. Och kommit fram till att det kanske är så att jag har nått min topp inom bowling. Att jag kanske aldrig blir bättre än en medelmåtta. Jag kanske har en högsta nivå på absolut max 800 men ligger vanligtvis mellan 650 och 720. Och det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt med min bowling. Men vad ska jag göra? Är det så så är det så. Jävligt trist bara.. Då är det klart det känns motigt och inte så jäkla motiverande att träna och ens spela..

Och lite jobbigt också är det att ingen förstår hur jag känner. Men det beror väl på att alla andra runt omkring mig utvecklas och blir bättre hela tiden. Varenda slag är ett steg framåt. Ett steg i utvecklingen, ett steg i att bli en bättre bowlare. Då är det klart de inte vet..
Jag har tydligen redan klarat av den biten. Synd bara att jag inte njöt mer av det. Jag kunde ju inte veta att det var allt jag skulle få..

Inga kommentarer: