torsdag, mars 05, 2009

Om min date i Tumba

Gårdagen var härlig, det var underbart att träffa Sara igen! Vi ses alldeles för sällan vännen.
Först lagade Sara supergod lunch med lax, bakpotatis och egengjord skagenröra. MUMMA! Fast vi luktade inte så gott i munnen efter det, nån av oss. Men ändå, det var det värt!

Efter det gick vi ut på promenad och jag hade med mig kameran och fotade lite. Vi gick inte så långt dock, för det var kallt och vi höll på att komma in på någons tomt, så vi åkte hem och lyssnade lite på musik och slöade i soffan. Först då infann sig matkoman och både Sara och jag blev skittrötta.

När det sedan var dags för middag bjöd jag Sara på restaurang, hon tipsade om en grekisk restaurang och det var ett bra tips för det var jättegott!
Det var bra kryddat samt mycket vitlök i tzatzikin och eftersom vi redan luktade illa i munnen efter lunchen, kan ni tänka er hur vi luktade efter middagen ;) But again, totally worth it! Känner hur jag luktar vitlök fortfarande idag, haha! Usch usch.

Anyhow, det var en suuuuupertrevlig dag som vi får göra om snart igen!

Visst ja, jag fick en superfin julklapp (jaa, vi har inte setts på ett tag..) av Sara. Chokladprovar-låda, superflott! Nu får jag bjuda hem några vänner och så har vi chokladprovarkväll, det låter väl mysigt?

















Och JA, jag sket i träningen igår. Jag hade bestämt det redan när jag åkte igår morse vid 10-tiden. Lite senare kom jag på att: nej men gud, det är ju första onsdagen i månaden, jag måste ju på mötet och jag måste ordna tävling..
Sedan tänkte jag: Nej va fan, jag måste ingenting. För en gångs skull tänker JAG OCKSÅ prioritera bort träningen. Jag skiter i't helt enkelt!
Och det var en befriande känsla! Jag hade inte ett dugg dåligt samvete sedan under hela dagen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa, jag gillar choklad så du vet vem du ska bjuda först :D:D