fredag, mars 27, 2009

Fyra bröllop och en begravning..?

Vaknade sju imorse. Sju liksom. På min lediga dag. Försökte somna om men det gick inte. Så jag gick upp för det var tråkigt att bara ligga och stirra i taket.
Plöjde igenom Scott Kelbys böcker, läste kapitlen om bröllop. Söndagen närmar sig ju med stora steg.. Och nu är jag ännu mer nervös, nästan skräckslagen. Magen känns som ett stormande hav. För jag vet inte om det blir ett riktigt bröllop eller bara arrangerade bilder som jag ska fota. Måste ringa henne idag. Vet inga tider heller, det kan ju vara bra att ta reda på kanske. Och så kanske hon kan fixa en vägbeskrivning.

Idag är det dags för farfars begravning. Och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig. Jag har inte tänkt nånting på den här begravningen nästan, sedan jag fick veta när den skulle vara. Nu slog det mig att jag inte ens vet om vi är med på någon blomma eller så, av de som läggs på kistan. Men men.. vad spelar det för roll när allting kommer omkring? Har ju lika liten betydelse som klädvalet. Huvudsaken är att vi är där.
Pappa skulle fixa handbuketter iaf vet jag, så vi slapp tänka på det.
Jaja, vi får se hur det går. Ska bli skönt när det är över.

Inga kommentarer: