söndag, mars 15, 2009

Finalen i Melodifestivalen 2009

För de som inte har förstått det så var jag och Madde på plats i Globen igår för att bevittna spektaklet live.

På bussen in var det packat med folk, undrar var alla skulle? Vi satt längst bak och pratade om lite ditt och datt - fotograferingar, snygga helveten, personer som tror de vet allt och ja, lite sånt :P

När vi kom till Globen försökte vi hitta vår ingång men vi hittade den inte. Vi frågade en typ funktionär där och då pekade han. Jaha ja, ingången låg 10 m åt höger. Haha!
Vi gick in och hängde av oss jackorna och strosade runt lite. Upptäckte snabbt att det fanns massa roliga aktiviteter att delta i. Lite sång och frågesport och sånt. Hur kul som helst hade vi! Martin Stenmarck och kebabpizza, hahahaha! Klockrent! Man fick lite grejer också när man deltog i de olika grejerna, det var trevligt.
















Sedan gick vi och kollade var vi skulle sitta. Ganska långt bak på parketten satt vi men vi fick våra ballonger iaf, det var ju huvudsaken. Och man hade haft jättebra utsikt om det inte var för en väldigt storväxt karl rakt framför lilla mig. Men men.
Det var lite förband och sånt innan själva sändningen också, vi satt en stund där och diggade.

















Vi har nästan lite hesa redan när det började men vi sjöng med och dansade järnet ändå!

Röstningen var ju hur spännande som helst. När en efter en av bidragen började halka nedåt insåg vi att Ugglan kunde ta hem hela skiten! Madde och jag tog varandras händer och höll dem HÅRT HÅRT och bad till Gud! Och när vinnaren slutligen utsågs skrek vi ut i total lycka! DET BLEV INTE UGGLAN!!!!!!

Sedan blev vi helt slut båda två, det var som om luften gick ur oss. På vägen hem sa vi inte så mycket, vi bara satt och pustade ut. Det var ju så skrämmande nära att Uggland vann!
Mitt nya motto: Jag skiter i vilket - Ugglan vann inte!

Verkligen en hellyckad dag! Har alltid så himla kul med dig vännen, du är underbar och jag är glad att jag har dig! Älskar dig, det här måste vi göra massor med fler gånger!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Absolut! de va grymt!! :D MÅNGA MÅNGA MÅNGA gånger till :P Men nästa år så kan vi ju få biljetterna betalda så de blir skitbra :D Jag älskar dig me! :)