torsdag, mars 05, 2009

Jag och mina drömmar..

Här kommer ännu en knasig grej som jag drömde inatt.

Det var precis innan en ligamatch och hela laget satt i klubbrummet. Helt plötsligt hade vi en utländsk spelare i laget, ingen aning om var hon kom ifrån. Såg såg ut som en spanjorska men jag tror inte hon var det.. Plötsligt springer hon ut ur klubbrummet och Björn förklarar att hon är ledsen för att hennes barn har dött i kriget.
Jag blir ledsen själv när han berättar och tårarna kommer. Jag känner att jag behöver gå ut och samla mig så jag gör det.
Ställer mig i nåt hörn och grinar och hulkar. Då kommer Ingela och knackar mig på axeln och säger: Sluta larva dig nu och kom in och sätt dig. Då svarade jag: Jag behöver nån minut för att samla mig, jag kommer strax. Då sa hon: Äh vadå, vem som helst kan ju se att du fejkar dina tårar, gud vad dåligt! Jag vänder mig mot henne med rödgråtna ögon och bara stirrar. Hon går iväg. Då springer jag efter och skriker: MEN DURÅ, DITT KLOT SER JU UT SOM EN HALLBOLL!! Då blir hon skitsur och går in i omklädningsrummet och byter om och sedan går hon och skvallrar för Björn. Så kommer hon ut igen och så säger hon till mig: Nu får du fan gå ut och spela, för jag kan inte, jag är alldeles för upprörd. Varpå jag svarar: Alldeles strax, ge mig en minut bara..

Sedan vaknade jag. Jag visste inte riktigt om jag skulle garva åt mitt försök till förolämpning eller om jag skulle tycka att det var obehagligt att vi blev så arga på varann.

Hur fan får jag ihop det så här när jag sover?

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA! galet. Jag har varit inne i en prylaffär hela förmiddan, typ någon konstnär som gjort allting själv, tallrikar, lyktor, stolar, jag hela jäkla rummet var FYLLT av prylar. Och jag bara gick runt där och kolla på varenda liten sak för jag ville så gärna köpa något, lyfte och vände på allting. Sen ringde telefonen.

Anonym sa...

hahaha vaa roligt! :D Handboll liksom :P Det är konstigt det där med drömmar :P