torsdag, september 03, 2009

IKEA och mkt annat skoj

Har varit på språng hela dagen idag. Strax efter 10 imorse trampade jag och Linnéa in genom IKEAs entré för att låta pengarna rulla. Och de rullade, det ska jag säga.
Trötta och med två överfulla vagnar fick vi ett meterlångt kvitto utskrivet i kassan och lyckades sedan se till att få allt hemlevererat (från skrivbord till galgar).
Efter dryga 5 roliga men intensiva timmar på IKEA begav vi oss till Cloetta Center för Kalasmottagningen. Vi fick lite gratisprylar (pennor, broschyrer, morötter och en bulle bl a) men båda kom snabbt fram till att det inte var så kul som vi hade trott. Vi gick till öltältet och där träffade vi Jimmey (otippat? kanske inte..) och fick en bamsekram. Sedan låg vi på en gräskulle en stund och käkade morötter innan vi åkte hem igen. Vi hade tänkt gå på stan och besöka Cubus och Clas Nilsson men det blev så tajt om tid så vi åkte till Vilbergen istället och bowlade. Tror väl att jag hade 380 typ på tre. A-laget nästa? Hey, jag är ju UK så den teoretiska möjligheten finns faktiskt!
Sedan åkte vi hem och kollade på film och nu är klockan över midnatt och jag ska sova.

Vilken fantastisk dag med mycket skratt och skoj och ett par djupa samtal.
Du är helt toppen Linnéa, hoppas du vet det! Är glad att ha dig som roomie, hyresvärd och vän! *kram*

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack