måndag, september 28, 2009

Filosofiska tankar

Den här dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Det blir ju inte alltid det.
Vissa saker blev bättre, andra blev sämre.

Det finns vissa saker som inte kan förklaras, som måste upplevas. Hur ska man då kunna förklara hur man menar, vad man känner?

Idag när jag gick på trottoaren i mina skitsnygga läderstövlar och kände mig "on top of the world" gick jag och grubblade över lite filosofiska tankar. Och jag kom en bit på väg i sökandet efter svaret på livsgåtan "vad är meningen med livet". Inte så jag kom på meningen direkt så (i'll let you know i så fall), men däremot kom jag fram till att det mesta i livet är en tidsfråga. Och då är frågan om man själv ska ha kontrollen och bestämma att dittan och dattan händer NU, när JAG bestämmer det. Eller om man bara ska vänta ut det och så sker det kanske när man inte är beredd.

Sådana här tankar snurrar i mitt huvud då och då. Jag har alldeles för mycket fritid..

Inga kommentarer: