söndag, september 06, 2009

Blipp blipp blipp

Blipp blipp blipp.
Så tänker jag när jag ser markören som blinkar och som väntar på att jag ska börja skriva.

Vill blogga men vet inte vad jag ska skriva. Känns som om jag har jättemycket att skriva, men samtidigt ingenting.

Varför kan man inte få det bästa ur två världar? Varför måste man välja bort något bra för att få något annat?

----------------------------------------------------------------

Jag skulle vakna mitt i natten och gå upp och ta en lång promenad.
Jag skulle låta blicken möta andra ögon i en främmande stad.
Jag skulle inte ha så bråttom med att träffa nån ny,
jag har rätt mycket med mig själv, precis som du.
Jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu.

Så fin text, så vacker låt. Rullar på repeat i mina öron just nu.

1 kommentar:

Linnéa sa...

JAg vet... glöm inte bort att tänka högt någon gång i bland..