måndag, april 27, 2009

Egen företagare 2009

Jag glömde ju berätta.. Jag fick mitt registreringsbevis idag på mitt företag! Officiellt finns det nu alltså ett Bäckers Foto :D Känns hur kul som helst. Nu väntar jag bara på papprena från Skatteverket också.
Anyway, bäst som jag satt där vid köksbordet och läste papprena från Bolagsverket ringer mobilen. Det är en försäljare som vill sälja en hemsida till mig och mitt nystartade företag. Han frågade hur långt jag hade kommit med företaget och så och jag svarade att jag precis hade fått hem regbeviset idag, haha. Men jag tackade iaf nej till hans erbjudande.
Det gick ungefär 5 minuter, sedan ringer mobilen igen. Det var en tjej och hon frågade: Har jag kommit till Bäckers Foto? Är det du som har hand om verksamheten? Haha vad fånigt det kändes, men det var lite kul. Hon ville också sälja en hemsida men jag tackade nej till henne också.
Haha man hinner knappt starta så ringer det folk och vill sälja saker :P Jag sa till Micke: Är det så här mitt liv ska bli nu, jagad av försäljare? I så fall vill jag veta var mina pengar är? Jag har ju eget företag nu, då borde jag ju tjäna pengar också. Kan man ringa till Skatteverket och fråga var mina intjänade pengar är?
Micke bara tittade konstigt på mig :P

Anyway, det var bara det jag ville berätta :)

3 kommentarer:

Gina sa...

Okay, ska göra det!

Mattias sa...

Grattis och lycka till. :)

S sa...

Grattis!!! lycka till, du kommer bli väääldigt framgångsrik :)