onsdag, maj 21, 2008

Tomt utan dig

Vart är du när jag behöver skratta?
Vart är du när jag behöver dig?
Vart är du när jag saknar dig?

Du kanske tror att jag har glömt bort dig. Men det har jag inte.
Igår blev jag påmind om hur mycket jag faktiskt saknar dig.
Jag saknar att skratta med dig och att retas med dig och att prata med dig.
En tid nu har livet rullat på och jag har inte tänkt så mycket på det. Men igår slog det mig verkligen hur tomt det är efter dig. Och jag vet, det är jättetabu att säga så till en vän för då tror Gud och hela världen att det har med kärlek och göra. Men det har det inte. Man kan sakna ändå. Och det gör jag.
Jag vet inte om du saknar mig ens pyttelite. Om du inte gör det.. så antar jag att du betyder mer för mig än vad jag gör för dig. Det gör ont att tänka på men på något vis måste det väl få vara så då.
Men om du gör det.. så vet du var jag finns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint skrivet!