måndag, maj 26, 2008

Singing Bee-audition

Idag var Madde och jag på Singing Bee-audition.
Och eftersom jag fortfarande inte har någon blogglust ska jag fatta mig kort om det också :P

Åkte med bussen 10,45 till Stockholm. Allt flöt på riktigt bra med tunnelbanor och bussar. Vi höll på att åka åt fel håll dock, när vi skulle ta bussen till Frihamnen. Men tack vare att vi frågade någon så hamnade vi rätt.
När vi kom fram fick vi fylla i ett frågeformulär (yay, fler frågor..) och sedan blev vi placerade vid ett bord med andra sökande.
Madde och jag fick gå in i ett litet (!) och varmt (!!) rum tillsammans med 4 andra.
Där gick det till precis som i programmet; de spelade en låt och så skulle man sjunga rättt text när låten stoppades.
På slutet fick vi också köra en liten karaoke-grej där vi skulle fylla i textluckor. Madde och jag och en kille fick då sjunga Fångad av en stormvind. Som Madde och jag har övat på i hennes bil, haha. Så den satt klockrent.
I övrigt gick det inte så värstans bra för mig. Ska se om jag kommer ihåg vad jag fick sjunga.

Att älska dig
Jag sjöng: ...varje stund, varje ögonblick ger liv igen...
Rätt text: ...varje stund, varje ögonblick får liv igen...

Cotton fields
Jag sjöng: ...cotton fields cotton fields, hej och hå...
Rätt text: ...when I was a little pretty baby my mama used to rock me in the cradle...

La isla bonita
Jag sjöng: ...your spanish lullaby
Rätt text: ...your spanish lullaby

Fame
Jag sjöng: ...I'm gonna live forever
Rätt text: ...I'm gonna live forever

Respect
Jag sjöng: ...what you got, baby I got it, what you need...
Rätt text: ...what you want, baby I got it, what you need...

Eloise
Jag sjöng: ...för mig är du den enda...
Rätt text: ...för mig är du den enda...

Ja det är vad jag kommer ihåg.
Hade inte jättetur med låtar direkt. Det är det man ska ha.
Det hade Madde, and she did great! Hon sjöng inte fel nån gång typ.
Du får tacka mig i tv sedan, och 10% ska jag ha av dina 50 000 ;D

Det var en kul upplevelse iaf. Får väl söka nästa år igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha! de va skitkul! jag tycker du va skitduktig ändå! vet inte om jag va så himla great men de kändes bra :D hoppas att man kan få komma med bara :P jag slog nog inte Jenny, eller gjorde jag? :P

Almapower sa...

Men det var ju många rätt du hade, av det du hade skrivit ner!
Kul att ha gjort det ändå oavsett om du får vara med eller inte, eller hur?
Ha det bra!

Anonym sa...

hahah fan va kul, jag vill meeed

Anonym sa...

åh vad roligt att få läsa lite om hur det är i en singing bee kontest.

Hur gick det? får ni reda på ifall ni gick vidare direkt?

Ha en underbar vecka och helg