onsdag, maj 07, 2008

Resume från helgens KM

Jag har verkligen inte orkat blogga om helgen. Känner mig helt orkeslös just nu, jobbigt i skolan. Men gick in på sista kursen nu igår så nu är det inte långt kvar till sommaren :D
Men här kommer iaf en kort, sammanfattande resume av KM i Örebro 2008!

I lördags morse bar det av till Örebro med abbonerad buss.
På bussen spelade jag och Helena tvåmanswhist, jag vann. Ingen buckla dock, var tog den vägen?
Knäppte massa kort gjorde jag också, och tog autografer. Jag säger bara en sak; Ingela Heueueueueueu. Hahahaha!
Väl framme åt vi lunch, proppmätt blev man. Sedan var det dags att traska ut på banorna för att spela. Hur det gick för mig? Man kan väl säga som så att jag gjorde en Karlstad helt enkelt. En favorit i repris. Dagsformen känns riktigt bra för tillfället. OBS! Ironi!
Nettan vann och Micke vann (yes, en buckla till prisskåpet) och Monica vann. Hade jag vetat att det inte skulle delta några i klassen olic herrar så hade jag lätt ställt upp där ju!
Trevlig middag på kvällen, med skratt, sång och tårar (faktiskt). Att tacka av Pelle kändes lite jobbigt, fick svälja klumpar i halsen hela tiden.
Lite senare på kvällen gick vi ut på krogen, en irlänsk pub alldeles runt hörnet. Frågan där som dök upp var hur man säger sorry på irlänska. I think it was the alcohol speaking.. Det krogbesöket slutade iaf med mera skratt och ett par riktigt fula bilder i kameran, hahaha! Och frågan som kvarstod när vi gick hem var, förutom frågan som sorry på irlänska som vi aldrig fick svar på, var hur jag kom in på krogen. Det var tydligen 23-årsgräns..
På söndagen var det inte mer än en god hotellfrukost och sedan åka hem.

Jättekul var det iaf! Ett särskilt tack till Ingela som ordnade detta! Du är guld!

PS. Naturligtvis blev det en hel del Sibel-skånska med Ingela i helgen också. En del ord blir bara för roliga när man tar bort r:en alltså.. DS.

Inga kommentarer: