måndag, maj 19, 2008

Min dag

Oj oj oj, vilken dag. Fullspäckad, men rolig!

Började med en tråkig föreläsning. Det ingick inte i det roliga precis.
Men efter den begav jag mig till Bromma för att träffa Thova för en lunch. Hon hade glömt att jag skulle komma, men det gjorde inget, haha. Hon fixade supergod och enkel (!) lunch iaf. Och läs noga nu för här ska ni få ett smart (om än onyttigt) lunchtips!

Har du ett våffeljärn? Bra! (Om inte, införskaffa ett!)
Ta pitabröd, smeta på tomatsås och häll på lite strimlad skinka och riven ost (och svamp och ananas eller andra valfria ingredienser om du vill ha. Krydda med oregano.
Vik ihop pitabrödet och kör in det i våffeljärnet. Grädda i.. ja, vad var det? Max 10 min. Vips så har du gjort dig själv en god, inbakad minipizza!

Anyways, vi satt och pratade om dittan och dattan. Har ju inte setts på gud vet när, så vi hade lite att snacka om. Satt och kollade på Facebook också, på gamla ansikten man kände igen. Inte många som hade förändrats må jag säga. Kanske inte jag heller har sedan högstadiet iofs, har ingen aning. Men men.
Mycket trevligt var det att återse henne iaf! Min lilla Gördis! Gud vad massa kul vi hade i 9:an. Och fy fan vad inte mogna vi var, haha. Men kul hade vi! :D

När jag sitter på bussen från Bromma till Danderyd ringer telefonen. Dolt nummer. Hmm, kan vara mamma, tänkte jag. Men icke.
Hon i telefonen presenterar sig med nåt som jag inte kommer ihåg, men hon ringde från Singing Bee! Hahaha! Hon berättade att hon hade tagit emot min ansökan och så ställde hon lite frågor (typ samma som stod i formuläret man fyllde i på nätet) och sedan frågade hon om jag hade lust att komma på casting. Javisst, svarar jag, fortfarande chockad över vem jag hade i luren.
Sagt och gjort, jag blev inbokad på måndag klockan ett. Hahahaha! Shit vad kul! :D Då får ni hålla tummarna för lilla mig! Hihihi.
Satt typ och garvade åt det en stund på bussen. Folk tittade konstigt på mig. Hahaha, men kunde inte låta bli. Så himla kul! :D

Sedan kom jag hem, kastade i mig mat och sedan iväg till Lotta. Vi satt och ojade oss över vilka muppar till lärare det är som jobbar på LHS och sedan garvade vi åt deras inkompetens.
Ändå känns det väldigt bra att ha Lotta som privatlärare. Det låter liksom inte svårt eller krångligt när hon förklarar. Enda nackdelen är att jag måste hitta ställen i böckerna som jag kan referera till. Men vi hjälps åt att hitta det. Så skriver jag ner Lottas förklaringar, bredvid de krångliga meningarna som står i böckerna. Så det här kommer nog lösa sig trots allt! Ändå är jag orolig. Över tentan. Och över att jag måste gå på ett seminarium. Usch, vill inte återse min lärare igen. Men det känns lite oundvikligt. Jaja, den dagen, den sorgen.

Nu är jag hemma igen och ganska matt efter dagen. Men glad som en lärka! :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA FAAN VA KUL! :D Det kommer du klara galant, vi övar på lördag och sen följer jag med dig, det blir toppen :D :D :D

Anonym sa...

Tur att jag sa åt dig att söka då:P glöm inte att tacka mig när du får slantarna ;) hihi!

Almapower sa...

Haha, vad kul! Grattis, hoppas det går vägen! Det är ju en kul program! Modigt av dig! (Hej, jag missbrukar visst utropstecken.)