torsdag, augusti 11, 2005

Micke 25 år

Gud vad skoj det var men det är samtidigt skönt att det är över. Jag har ju varit så nervös över att det inte skulle lyckas.
Men nu ska jag sammanfatta dagen.
Ca 11.00 kom jag till Rusta för att kidnappa Micke *flina* Jag smög inte för att inte skulle se mig, för jag visste ju egentligen inte riktigt hur det hela skulle gå till. Jag visste heller inte hur mycket de som jobbade visste… När jag gick in såg jag att Micke satt i kassan, så jag smet in så fort jag kunde för att han inte skulle få syn på mig. Jag gick fram till en kille som jobbade på golvet. Kollade namnskylten. Niklas. Aha, ett namn jag kände igen!
Han inte mer än säga hej så frågade han om jag var där för att hämta Micke.
Jag föstes in på lagret. Sen kom Mickes chef Åsa in på lagret och med ett flin på läpparna berättade hon om hur hon verkligen hade försökt förstöra Mickes dag med den ena besvikelsen efter den andra. Jag tyckte det var enormt skojigt att alla var så engagerade. Men det är ju så, folk tycker ju om bus!
Sen var det dags för själva kidnappningen. Katarina, en annan av hans kollegor stod beredd att hoppa in i hans kassa. Jag smög upp bakom honom och sa hej och sen kastade jag på honom ögonbindeln. Haha, det var skojigt, gud vad överraskad han blev. Och han hatade både mig och sina kollegor för att han hade blivit lurad, hahaha!!
Sen var det hem och sätta på den fina tröjan och iväg till bussen. På bussen fick han vila ögonen lite (ta av bindeln alltså) och han började ana vart vi var på väg. Men det gjorde inget, njöt fortfarande av triumfen på hans jobb! Och dessutom antog jag att han inte hade en aning om vad som väntade iaf, även om han visste vart vi skulle.
Och mycket riktigt blev han också mäkta överraskad när alla hans kompisar befann sig på Gröna Lund.
Allt som allt har det varit en väldigt lyckad dag, om man bortser från den totalt onödiga omvägen förbi Rimbo… Men inget ont som inte har nått gott med sig, vi fick iaf se Malin och Peters nya lya.

Att Micke sedan skulle gå och vinna 5-kampen var en miss i planeringen...Men han åkte ju Fritt Fall Tilt alldeles frivilligt så det gjorde ju inte så mycket. Han krossade ju oss andra totalt, så dessvärre vann han ju rättvist. Anders och Micke Axelssons protester vägde inte så tungt (de kom typ sist)


Grattis på 25-årsdagen älskling! Vänta bara tills du fyller 30…
MOHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

/Tilda, den onda flickvännen…


PS. Du har en kropp som en gud... Buddha! =) DS.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska bara veta att du får tillbaka 100 fallt. Du vet inte vad du ger dig in på.
MOAHAHAH!

/ Hämnaren

Tilda sa...

Till skillnad från dig har jag vett att låta bli att fylla år helt enkelt. Iaf när det handlar om jämna och halvjämna år. Så nästa år fyller jag alltså inte =P

madde sa...

haha.. det kan bli svårt tilda!! att inte fylla år alltså!! ;) haha
fan va kul det lät som ni hade det!! hahah!!

Tilda sa...

Jo det var skoj. Jag är inte säker på att han uppskattade det lika mycket som jag hoppades på, men ja, det var kul!! =D