onsdag, februari 06, 2008

Ärlig = plump?

Mia Törnblom säger att man ska vara ärlig, men att man inte behöver säga saker om folk inte ber om det. Och ärlig är jag, det är väl snarare i det andra som mitt problem ligger. Men ikväll höll jag tillbaks, fast jag var på vippen att komma med en icke ombedd åsikt. Kanske är nåt att fortsätta med också. Kanske man slipper trampa folk på tårna, för det har jag gjort några gånger när jag varit ärlig utan att folk bett mig om en åsikt. Känns inte riktigt som jag iofs, jag är rak med vad jag tycker och tänker annars. Hur ska man bete sig egentligen?

Ska och och lägga mig nu och läsa fler av Mia Törnbloms kloka ord.


Många bollar i luften nu, men egentligen är det bara några av dem man vill fånga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Enkelt.. Behandla andra, som du själv vill bli behandlad.. Innan du säger något, så frågar du dig själv, om kommentaren hade gjort DIG glad om DU hade fått den =)