måndag, februari 25, 2008

Så här såg min söndag ut

Igår blev det inget bloggande för jag var borta hela dagen. Åkte vid kvart i åtta på morgonen och kom hem vid halv tolv på kvällen. Anledning? Bowling, what else?
Visserligen en aning bortkastat, med tanke på att vi förlorade i både Eskilstuna och Karlstad. Matchen i Eskilstuna var dock roligare att förlora, för då spelade vi alla så grymt bra, bara det att motståndarna spelade bättre. Ett slutligt resultat skrevs till 12-8 och vi hade en slagning på 6205 så det var ju bra iaf. Jag själv hade 793 och tror jag var fjärde bäst på det, så det var höga slagningar :)
Karlstad vill jag inte ens prata om. Vi gjorde jordens plattmatch och vi skämdes när vi åkte därifrån. Usch och fy! Roligast hade vi i bilen på vägen hem. Eller ja, inte om man frågar de som satt i framsätet. Men i baksätet sjöng vi för fulla halsar typ hela vägen hem. Massa olika låtar, men favoriten blev Balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind.
Vi hade glömt en vers i låten först så medan vi spånade på hur den var sjöng vi:

Till slut kom dom fram till Cecilias grind.
Till slut kom dom fram till Cecilias grind.
Till slut kom dom fram till Cecilias grind.
Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind.

Sedan ändrade vi texten lite också, till;

Fredrik är gammal, och Cecilia måste va blind.

Ja, hur som haver.. Nu vet ni ungefär hur min söndag såg ut. Hände lite annat kul också, men orkar inte skriva mer nu. Måste plugga lite.. :/

Inga kommentarer: