måndag, februari 04, 2008

Diet och träning

Åt en jättegod ost- och skinksallad till lunch. Hade på salladskrydda också, det var ett bra köp av mig för det blev jättesmarrigt!
Ikväll ska jag prova på bulgur till biff. Och nån dag i veckan ska jag äta fisk med egengjord remouladsås till. Och ärtor. Ser fram emot det. Måste börja varva salladerna lite, blir trist att bara äta kall mat hela tiden. Har köpt köttsoppa också.

Idag har jag tränat aerobics. Det var mycket roligare än styrketräning. Såklart! :)
Men lite knepiga steg ibland, när man skulle sätta ihop massa kombinationer. Men man lär sig väl det också så småningom.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Jag upptäckte att jag nog lurade dig (omedvetet) om bulguren. Den innehåller kolhydrater, men på en väldigt låg nivå i förhållande till ris, pasta och potatis. Hoppas det blir gott i alla fall.

Cicki sa...

Bulgur är bra på det viset för man kan blanda ner många olika sorters grönsaker i det vare sig man äter en kall eller varm. Jag har nästan alltid hackad eller skivad rödlök i min. Du kan ha i oliver, körsbärstomater, mango i bitar, wokgrönsaker mm.