torsdag, januari 05, 2006

Charader och fasader...

...är det så du vill ha det? Fine, då ska du få det.
Från och med nu...så ska allt vara bra. Allt ska vara perfekt, hela tiden. Inget gnäll och vare sig det ena eller det andra. I min värld skiner alltid solen, himlen är alltid blå och kärleken alltid blomstrande.
Falska charader och fasader ska jag visa för dig så du slipper ha det mer jobbigt.


Jag vet inte hur jag ska göra med bowlingen. Känns som jag vill lägga av. Vill bara vara supporter. Att titta på när andra spelar, det tycker jag är roligt. Men det har blivit en tung belastning att spela själv. Jag hittar inte gnistan, jag hittar inte glädjen.
Det känns ju så dumt nu när jag har fått presentkort på klot och allting.
Mamma frågade mig förut vilken som var den bästa julklappen. Jag såg på henne att hon ville att jag skulle säga presentkortet. Det var ju så mycket pengar liksom. Och de vet ju (tror ju) att jag brinner för bowlingen.
Men jag kunde inte säga det för det var inte sant. Jag sa bara: Oj det är svårt, det kan jag inte säga för jag fick ju så mycket..
Hur ska jag göra? Halva jag vill aldrig mer spela, halva jag vill få det att funka, vill utvecklas och bli bättre..


Jaja nu måste jag styra lite saker.
Jag ska gå och skina som en sol nu för att allt är så perfekt i min lilla värld.

/Tilda

1 kommentar:

Tilda sa...

Jag vet, jag vet...
Just nu vet jag varken ut eller in med nånting, så vi får se vad det blir...
Tack för din omtanke, den värmer i vinterkylan!