tisdag, maj 31, 2005

Money money money

Nej jag har inte ABBA-feber. Jag är bara lite fixerad vid pengar just för tillfället. Dels för att jag vann 2000 spänn igår genom att göra det jag tycker är roligast i hela världen. Då förstod jag hur bra fotbolls- och hockeylirare har det som tjänar multum på att utöva deras hobby.
Dels är jag också fixerad vid pengar för att jag för tillfället har väldigt ont om dem. Visserligen 2000 kr rikare nu än för två dagar sedan, men ändå. Still going poor...
Men liksom, varför ska man INTE vara fixerad vid pengar? Samhället är ju det, man måste ju passa in!
Jag får ju inet jobb heller så jag kan tjäna lite cash. Jo, jobb finns det ju förstås utomlands........(back to that issue)
Jaja, det får lösa sig. Eller nått.

Idag har vi fått årsboken. Den sög för att va ärlig. Dålig gjord med utdragna bilder så lärare och elever såg antingen jättesmala eller jättefeta ut. Sen var den dåligt upplagd och bara allmänt...tråkig. Men men, kul och ha ändå. Har börjat samla kommentarer i den, sånt som man egentligen ska skriva i mössan. Men mössan är ju så liten så där får inte alla plats. Jag vill ha alla klasskamraters kommentarer och sen kan mina närmaste vänner få skriva i mössan.

Idag dansade vi på gympan, det var skoj men lite krångligt. Vanlig vals är väl fine, men när man ska börja snurra och så, då blir man bara yr...Och med högklackat och långklänning sen på balen är det lite för mycket begärt. Men men, ser jättemycket fram emot balen på fredag! Roligt att få va fin jue!

Har egentligen lite mer att skriva, men jag bangar det. Då orkar inte Thova läsa. Kanske hon inte gör nu heller, men skit samma.

Ciao! // Tilda

1 kommentar:

Tilda sa...

Du går i gång på piercingar som det verkar. Eller, säg vad du INTE går i gång på... =P

Önskar verkligen jag kunde komma på din student på fredag, men jag har bal och så, fullt upp hela dagen. Jag vet inte vad du gör den 10:e men du är hjärtligt välkommen på min studentskiva hur som helst, i orienteringslokalen på vigelsjö camping. Inte så långt från mitt hem med andra ord. Hörs! *krama*