söndag, oktober 18, 2009

Raka vägen hem.. eller nästan iaf.

Är hemma i Peking igen men hemresan gick inte riktigt lika smidigt som den brukar. Tåget blev försenat en del så när jag väl kom fram hade jag missat stadsbussen. För att slippa stå ute i kylan och mörkret en halvtimme tog jag faktiskt en taxi hem. Inte så kul tyckte varken jag eller plånboken men när jag kommer hem den här tiden på dygnet är alltid mörkret lite extra läskigt så därför blev det så.
Skönt att komma innanför dörren och där väntade L och J. Kvällen avslutades med skratt och skoj i lekparken med bästa roomiesarna :D

Imorn bitti kommer nog ett lite filosofiskt inlägg igen, saker som jag har funderat över i helgen. Men det är inget jag orkar skriva om nu för nu ska jag le en stund till och sen ska jag sova gott.

Inga kommentarer: