onsdag, oktober 07, 2009

Min afton

Vid 18-tiden följdes jag och L åt till bussen, hon skulle på teckenspråkskurs och jag skulle till bridgen. Det ven i luften, blåste verkligen hårt. Jag skrek till L (i hårt motvind): Solen skiner alltid i Norrköping. Det är storm, det blåser orkanstyrka, men tamejfan att solen lyser ändå!
Vi hoppade av bussen vid Skvallertorget och letade oss fram till Medborgarskolan och därifrån gick jag till bridgen (wohoo, jag hittade).
Där blev jag bjuden på kaffe av goa Tias som tyckte att jag såg trött ut, vilket jag var. Sedan kom L dit och tittade på en stund och undrade hur tusan det där knäppa kortspelet gick till.
Vid nio åkte vi hem och L lärde mig massa teckenspråk på bussen. När vi kom hem tog jag tag i gitarren och gav mig fasen på att L skulle klara av att sjunga en stämma på en låt, vilket hon gjorde (såklart, du tvivlade väl aldrig??). Sedan spelade jag lite till på gitarren medan L borstade tänderna.
Efter det gick vi in till J och sa godnatt. Han trodde han hade svininfluensan sa han. Vi gick ut igen. Jag sa godnatt till L och nu sitter jag här och bloggar.

Det var min afton det.

Inga kommentarer: