torsdag, april 03, 2008

Lite seg i hjärnan

Jag är inte så kvicktänkt, för först idag kom jag på vad jag borde ha gjort igår när mamma ringde till mig och försökte med mig skämta aprilo.
Hon sa att de hade ringt till hotellet på Kreta, där vi ska bo i sommar, för att boka rum, men att det hade brunnit där så vi kunde inte åka dit förrän i augusti, fast resan är bokad i början av juli.
Hade det inte varit första april så KANSKE jag hade köpt det, men det var lite väl genomskinligt.
Anyway, idag när jag satt på bussen kom jag på att jag borde ha försökt lurats tillbaks, genom att exempelvis säga;
Vet du, det gör inget. Jag pratade med Micke alldeles precis för en stund sedan, och han får ändå inte semester förrän i augusti, så det går alldeles utmärkt.

För att vara lite klyschig; det är lätt att vara efterklok.

Blev ni lurade, eller försökte ni lura någon igår?

Inga kommentarer: