fredag, april 04, 2008

Heartbreak Hotel

Jag har ju, för ett tag sedan, kollat färdigt på Förhäxadboxen. Nu håller jag och Micke på att kolla på Scrubsboxen. Men den vill jag inte gärna kolla på när inte han är hemma, för det är ju hans, så den ser vi tillsammans. Så jag tänkte; vad ska jag kolla på medan jag äter? Kan ju slå på en film. Så det fick bli en gammal goding - Heartbreak Hotel. Var säkert sjuttioelfte gången jag såg den. Men kan lätt se den sjuttioelva gånger till. Tycker det är en underbar film.
Nu ikväll såg jag dock på den med nya ögon..

Det handlar om två människor som träffar varandra under lite udda omständigheter, men som snabbt blir väldigt nära vänner. De skrattar och har verkligen kul tillsammans och stundtals verkar det nästan som om de känt varandra hela livet.

Det strular till sig lite på slutet i och med att den ena huvudpersonen, Lisa, utan den andra huvudpersonens vetskap, Gudrun, pratar med någon som står Gudrun ganska nära. Detta gör hon för att hon vill stötta Gudrun, för att hon bryr sig om Gudrun. Men det slår tillbaks på Lisa och Gudrun blir sur och de blir ovänner.

Känns detta igen eller?

Fortsättningen kan man ju bara hoppas på..

Gudrun tar slutligen kontakt med Lisa och båda ber om ursäkt.
Filmen slutar lyckligt.

PS. Lisas son och sonhustru heter Mattias (eller Tias som Lisa kallar honom) och Anna... Lite lustigt kanske. DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

dt är så kul att kolla på filmer och liksom "leva sig in"
i allt. Scrubs äger somfan! :)

Anonym sa...

SVAR: jaa verkligen! släppte du någon tår? :D