onsdag, mars 24, 2010

Dubbel sorg, fingerborg.

Har varit och tränat med Eva-tjejerna ikväll. Det var kul :) Lite gnetigt bara, strikefattigt. Men så kan det ju vara ibland.

Tomt här hemma, L är i Linköping. Och då slår det mig hur tomt det kommer bli sedan när vi blir särbos. Någon annan som kommer flytta in i "mitt" rum, någon annan som kommer sitta i hennes soffa på kvällarna och äta glass och prata teckenspråk. Nej hujeda mig, det vill jag inte ens tänka på... Men nu gör jag det ändå. Tusan också vad ledsamt det blev.
Jag längtar sååå till flytten, till nystarten, har gjort länge. Flera år faktiskt om jag ska va ärlig. Och nu ska det äntligen bli av! Och det kommer bli sorgligt att säga hej då till alla och så där, vi lämnar ju ett hem till förmån för ett annat. Men nu slog det mig - jag lämnar TVÅ hem till förmån för ett annat. Dubbel sorg, fingerborg. Nä L, pilutta dig för att du är borta just ikväll. En kram hade suttit kanoners just nu.

Inga kommentarer: