tisdag, februari 16, 2010

Melodifestivalen 2010 deltävling 2

Kom just på att jag inte uttryckt mina åsikter om melodifestivalens andra deltävling, det är väl så dags nu kan man tycka, så här 3 dagar efter. Men vi kör.

Denna deltävling var bättre än den första. Bidragen till Globen var bra, speciellt Manboy med Eric Saade. Och nej, INTE för att han var söt utan för att jag gillade låten. Att Andreas gick till final var väl ingen jätteskräll, lite halvtråkig ballad visserligen men helt okej.
Jag minns också låten Hippare hoppare och kunde inte låta bli att svänga på rumpan lite grann till balkanrytmerna. Nå fler låtar kan jag inte säga att jag kommer ihåg så de var väl förmodligen inte så bra heller. Avslutningsvis kan jag säga att nu finns det i alla fall ett bra bidrag i Globen så hoppet om Melodifestivalen 2010 lever än.

Inga kommentarer: