fredag, februari 19, 2010

Kärleksbrev från Telia

Telefonräkningen kom idag som ett brev på posten. Bokstavligt talat alltså. Tack så mycket Sofie ;) Haha :P
Men det var inte kul att öppna den. Jag brukar annars ha en sparsam mobilräkning men den här gången var beloppet det dubbla mot vad det brukar vara. Det visade sig att min vecka i Egypten blev extremt kostsam. Dels för att det uppenbarligen kostar typ 28 spänn i minuten att ringa. Jag ringde två samtal, ett till mamma och ett till pappa, bara för att tala om att vi hade landat och att allt hade gått bra och så. Total samtalstid: 9 min. Total kostnad för dessa 9 min: 260 kr! STÖRT, som L skulle ha sagt.
För det andra visade det sig också att min gratistjänst för sms inte gällde utomlands. Bra att man blivit upplyst om det. 121 sms hade jag skickat under veckan (jaa jag är nörd men måste ju uppdatera folket hemma om hur bra man har det på semestern) och det kostade nästan 400 kr! Vanligtvis ligger min räkning på 550-600 kr per kvartal, nu kostade EN VECKA mer än det! Jag säger igen som L skulle ha sagt - STÖRT!
Trevlig helg önskar Telia liksom. BAH!

1 kommentar:

Linnéa sa...

Helt STÖRT! Stackars dig! Det blir till att leva sparsamt sent... ;)