måndag, november 19, 2007

Bowlinghelg

Mm det har det verkligen blivit. Dubbelmatch igår ju, två förluster men Emelie lyste upp dagen med sin 300-ing! Fan vad gött Emsan! Du är så cool! :D

De där två systrarna är lätt mina idoler alltså, de är sååå grymma!!

Idag var jag med B-laget till Östhammar. Och jaa.. vad säger man om det då?

604 är ju liksom inte ens nästan bra. Det är ju bara.. nej jag vet inte. Finns inte ord. Fy fan vad grisilla jag spelade.
Okej, det var ruskigt svårt att få strike. Men det är egentligen inget att skylla på, för jag ska täcka det som står kvar. Nej fy fan, det var en pina. Och jag som hade tänkt göra 800. Hahaha, mil ifrån det. Satsade stenhårt på att klara 600 och det gjorde jag ju :P

Andra matchen direkt efter gick lite bättre. Med betoning på lite. Började med 162.. Wohoo tänkte jag, första serien över 160 :P Men då gav jag mig fan på att öka, för då kände jag att det fanns möjlighet att hitta nåt slags spel.
Jo tjena, 161 serien efter. Helvete tänkte jag, nu kryper jag neråt mot 140-150 igen. Jag ger upp, nu går jag ut och kastar.
Joo då gick det lite bättre. Efter 6,5 serie fick jag äntligen första dubbeln! :D Visserligen fick jag betala med en miss direkt efter det men det fick det väl vara värt då. Fick ändå 194 i den 7:e serien (eller 3:e serien då i den matchen).
I 8:e serien började jag med en strike (!) och då tänkte jag att närmre en 300-ing än så här kommer jag nog inte idag. Men sen kom jag lite närmre, för sen kom dagens andra dubbel. Och sen lite närmre ändå, för sen kom trippeln. Och fyrpeln. Och bingon. Innan jag visste ordet av hade jag 6 i rad.

Sen gjorde jag det alla bowlare befarar.

Haha nej nej, ingen gummi alltså. Värre än så. Går upp på ansatsen. Skickar iväg en boll. Oh fan vad gött, det blir en klocka. PANG! Träffar fickan och käglor FLYYYYYGER.
YES, där kom sjunde! Eller va?! Nähä.. där står sjuan och flinar, efter jooooordens propp. Fy fan! Micke bara stod och skakade på huvudet.
Jaja, vad gör man. Jag spärrade iaf. Wei! :D Sätter 3 kryss till, SEN kom gummin, haha :P Petar in den lite för långt och den går halvt om halvt över på vänstern och jag ställer 6:an. Avslutar hela serien med att spärra den och vips så har man 268.

Var synd på den här chansen, för jag kände mig mentalt stark i just denna serien. Som jag sa till Micke, mellan slagen kände jag: Shit shit shit, jag har asmånga i rad. Under slagen kände jag inte mkt. Gick upp på ansatsen som vanligt och skickade i iväg bollarna. Kändes hur bra som helst. Trots allt tidigare skitspel.
Annars brukar jag va tvärtom, om jag har några i rad. Mellan slagen brukar jag kunna vara cool, men när jag går upp på ansatsen brukar jag tänka: Måste ha en till!
Och då krampar man ju såklart :P

Men men, man får väl va glad för det lilla.

Ska jag säga nåt mer om min bowlinghelg så får det bli lite svammel om gårdagen.
Har ju redan nämnt 300-ingen, det var utan tvekan dagens höjdpunkt!
Hela första matchen var helt kanon, det var bara vinsten som fattades. Vi spelade sååå jäkla bra allihop! :D
Andra matchen var inte så kul direkt.. Nej, säger inget mer om den. Mer än att det var jämnt.

Men vi hade kul på fredagkvällen på vandrarhemmet tycker jag :) Med allt prat om yxmördare som sprang i skogen, filmtitlar, fantasiland, bowling.. Ja, det var riktigt soft att snacka loss om allt möjligt! :)
Och massa avsnitt av Vänner på vägen dit och på vägen hem! Tack Emelie, även för det! :D

Ja, det var nog allt som fanns att säga tror jag.
Nu ska jag fixa lite till skolan och sen blir det nog godnatten.

Puss o kram på er!


PS. Det ordnar sig C. Jag lovar dig! Står bakom dig till 150%!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du verkar ha haft en fullspäckad helg, samma som mig då.. ;) vår konversation verkar ha blivit förflyttad från det vanliga stadiet till bloggstadiet.. när vi frågar varandra vad vi gjort idag så ger vi som svar: kika i bloggen! ;) hahaha men det gör inget, det är dumt att skriva saker två gånger!! :D