onsdag, januari 10, 2007

Tankar om min idrott

Idag var sista dagen på praktiken för den här gången. Känns lite konstigt, för nu har man vant sig vid att åka dit. Och det har varit rätt soft också, hehe :P
Imorrn är det PO-dag, trååååk! Ingen fattar vad dom är bra för, och ingen vill gå på dom, men alla är där ändå eftersom det är obligatoriskt. Åååh om jag kunde ha sluppit den dagen. Då hade jag kunnat jobba på både kommunväxeln och NOTE imorrn och fått in lite extra pengar. Men nej då..

Var på möte efter träningen idag. Bowlingen kändes för övrigt skit idag, inget som stämde tyckte jag. Förmodligen för att vi hade tränare, det funkar inte på mig. Vet inte varför. Jag har aldrig lyckats bra med tränare, men när jag tränar på egen hand går det hur bra som helst. Fattar inte det där..
Nåväl, tillbaks till mötet. Det pratades om damernas framtid och shit. Och jag satt där och tänkte: varför sitter jag här, jag är inte ordinarie i damlaget. Jag är inte ens påtänkt för att bli uttagen, även om jag delar säng med UK ;P
Och jag funderade mer på det där när jag kom hem. Tiden med damlaget, när jag var som bäst, det var så jävla kul. Men det tog mig säkert en dryg halv säsong att säga "vi i damlaget" istället för "dom". För jag kände mig inte som en i laget. Men sedan växte jag in i gänget och det var så jävla kul! Jag insåg att jag faktiskt platsade som vilken av de andra som helst! Och det var underbart! Men sen tog jag ju ett uppehåll och medan jag gjorde det, gick tjejerna upp i ettan, flög genom den serien och nu är dom i allsvenskan. Och nu börjar jag känna ligasug men det finns inte en chans att jag kan slå mig in där igen. Och även om jag skulle få vara med igen skulle det inte alls vara samma sak, för de ordinarie spelarna nu har en oerhörd stark lagsammanhållning och jag skulle nog känna mig väldigt utanför.
Hoppas det drar igång ett Farmarlag för damerna till hösten. Då kanske man kan få vara med där om man har tur. För annars är det mixlaget, men pensionärerna, och hur kul är det? Dessutom är det ganska stort hopp från allsvenskan till reserv-5..
Anyway, va fan var min poäng? Jo, att just nu är jag i ingemansland, det enda jag spelar är korpen. Och jag tycker själv att jag inte tillhör damlaget. Och det trodde jag alla andra tyckte också. Men dag så kom en reporter som tog kort på damlaget till lokaltidningen. Och då skulle helt plötsligt jag vara med på det kortet. Och sen skulle jag vara med på mötet efteråt som handlade om damlagets framtid. Och då blir jag förvirrad och vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det.
Men ja, nu är det som det är. Bowlingen är rolig iaf! Och jag kanske ska spela 3-manna DM med Helena och Ingela, och det ska bli sketsköj isf!! :D

Ser fram emot nästa tisdag, då ska jag och mamma ha lite skoj! :D

Tjingeling på er!

2 kommentarer:

madde sa...

nästa tisdag? vad händer då? *nyfiken*

Tilda sa...

Hihi det du ;)

Kan berätta sen, det är inte säkert det blir.
Sen är det lite töntigt också, hehe :P